今天, 我静思了...


其实我是幸福的...


比起得不到奖学金的朋友,
得到JPA资助的我,

是幸福的....


比起不能出国升学、读着不是自己想要读的科目的朋友,
能到澳洲来就读药剂系的我,

是幸福的....


比起深受感情问题困扰的朋友,
只面对小问题的我,

是幸福的....


比起离乡背井、辛苦工作的人,
在他乡念书, 无须为生活费烦恼的我,

是幸福的....



比起身患恶疾的人,
只偶尔患些小病的我,

是幸福的...



比起那些没有朋友的人,
拥有朋友知己的我,

是幸福的....



比起父母亲已不在人世的,
拥有疼爱我的父母的我,

是幸福的....



比起许多无家可归的人,
拥有个温暖的家庭的我,

是幸福的....




拥有健康、亲情与友情的我,
是幸福的....



如果不贪心,
其实

幸福
.. . 是很简单的....

4 comments:

有些幸福你总有一天会失去,也有些幸福将来你才会遇到。一旦失去了,不要太伤心喔!也不要执著于不可能的事情。呵呵!

但是有些幸福, 你一旦拥有, 这辈子都会是你的..
对, 所以不要为失去的幸福而执着, 并且要为未来的幸福而努力!

Life is always blissful if u know how to appreciate the meaning of life, the true life.

Only those who is not contented will complain that they are not blissful.

wah, u suddenly become so... sounds so 哲学...

ya, we should be contented with what we have.. we should appreciate what we have, appreciate our present life....so that we wont regret if we lost it one day in the future...

About this blog

About Me

My photo
If you hope to find serious stuff or extravagant words in my blog, then i'm sorry to disappoint you lo! As what my blog title suggests, i'm a very lazy person who lazy in everything except sleeping n eating. hahahaha!!

八卦台


Free chat widget @ ShoutMix

在我生命中留下足迹的人

旋律边界